FaPaC denuncia que temes importants continuen sense resoldre’s

veure notícia al lloc original
(fragment)
Barcelona, 8 de juny de 2012

La FaPaC acusa la conselleria de passivitat pel seu silenci davant d’alguns temes decisius com aquests i que estan creant inquietud entre les famílies de l’escola pública:

  • NO s’ha aprovat el calendari escolar. Estem a punt d’acabar el curs i encara no sabem quin dia començaran les classes al setembre. Hi ha algun cas així a Europa?
  • NO se sap l’aportació econòmica de la Generalitat a les escoles Bressol. Les famílies no sabem quant haurem de pagar a partir del curs vinent. S’ha de tenir valor i no esperar a l’estiu per fer públic l’abast real del retrocés.
  • NO sabem quins horaris faran els centres el curs vinent. Amb els alumnes ja preinscrits, alguns centres encara han de dir si faran jornada continuada o partida. preinscrits. Ens matricularem també a les palpentes en el tema horari.
  • NO es coneixen les places de tots els centres (públics i concertats). Sabem d’alguns increments de ràtio, però a punt de matricular els nostres fills no sabem quina serà la ràtio de les escoles on els haurem de matricular.
  • NO es coneixen les beques previstes per al curs vinent. No s’han pagat les beques actuals de menjador, per exemple. Sembla que tot sigui fruit de la improvisació.
  • NO es coneix com funcionaran les escoles que tindran l’opció de les carmanyoles. Ensenyament fa públic aquest anunci casualment el mateix dia que FaPaC dóna un clar suspens a la política  educativa de la Generalitat i denuncia la seva manca de diàleg.
  • NO es coneix quin serà el pla per aconseguir millorar la situació que radiografien les proves de 4rt d’ESO. Es plantegen aquests dubtes: Què es farà de cara a les proves de recuperació del setembre?Ens limitarem a posar un link a la web del Departament?
  • NO es coneixen l’inventari i calendari de les construccions previstes per poder eliminar els barracons actuals. Només volem un calendari, i portem més de sis mesos amb una entrevista demanada per parlar del tema.
  • NO es coneix l’avaluació del SEP. Es va presentar com un gran projecte per millorar l’èxit escolar. Les famílies estem totalment al marge del projecte, tot i que científicament està demostrat que per millorar l’èxit escolar és cabdal la participació activa i en aspectes decisoris de les famílies. No hem tingut cap reunió per estudiar el tema prèviament a la seva implantació ni posteriorment per avaluar-lo. Només sabem què es fa, però no sabem per què, ni quins resultats s’han obtingut.
  • NO es coneixen quins seran els plans d’emergència en les escoles massificades. Esperem que hi hagi sort i no passi res greu. Les responsabilitats seran dels gestors del Departament i no de mestres, monitors, conserges o directors.

FaPaC segueix a l’espera de resposta des del març de 2011 a la proposta de col·laboració per resoldre el fracàs escolar que vam presentar per escrit a la consellera, i que estava basada en el programa electoral del seu partit. Seguim disposats a treballar per resoldre aquest problema és la nostra obligació fer-ho, de la mateixa manera que és obligació de tota la comunitat educativa treballar per assolir uns millors nivells de competències entre l’alumnat. Volem col·laborar per millorar el sistema educatiu català i ens trobem manca de diàleg i portes tancades. Més enllà de presentacions de xifres buides i descontextualitzades i de l’aprovació de projectes com el del SEP que no deixa de ser una devaluació de la sisena hora,  no hem vist res més.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.