Comunicat de premsa: La FaPaC recorda que cap amenaça aturarà el boicot a les proves de tercer

Bon dia,
Us adjuntem comunicat posterior a la roda de premsa que la FaPaC hem fet avui per reiterar el nostre rebuig a les proves de tercer i animar a continuar amb la resistència.
COMUNICAT DE PREMSA
Campanya de rebuig a la LOMCE
 
La FaPaC recorda que cap amenaça farà aturar el boicot de les famílies a les proves de tercer
 
  • La FaPaC ha demanat als grups parlamentaris que en la sessió plenària d’avui del Parlament de Catalunya formulin alguna pregunta sobre la inexplicable submissió del Departament d’Ensenyament i del Govern a la LOMCE, traduïda en acatar la realització de les proves de tercer.

Barcelona, 6 de maig de 2015

La FaPaC es reaferma en el seu posicionament de mantenir la resistència a l’aplicació d’aquesta avaluació. La federació fa una crida a les famílies i a les AMPA a que es continuïn organitzant -com centenars de pares i mares ja ho estan fent-, i facin actes de protesta i de resistència a les proves, com a clara mostra de rebuig a la LOMCE.

La federació anuncia que donarà ple suport a les famílies que rebin qualsevol tipus d’amenaça, ja que no es pot permetre que els pares i mares siguin tractats de delinqüents per exercicir el seu dret a manifestar la seva opinió. La lluita contra les proves de tercer és un exercici de llibertat i sobirania democràtica que no es pot silenciar.

Coincidint amb la sessió plenària d’avui dimecres del Parlament de Catalunya, la FaPaC ha fet una crida als grups parlamentaris perquè formulin alguna pregunta relacionada amb la submissió del Departament d’Ensenyament i del Govern a la LOMCE.

La FaPaC denuncia públicament les pressions que aquests dies està exercint Ensenyament, a través de les Inspeccions, a les direccions dels centres on s’està realitzant el boicot. A aquestes, s’hi han d’afegir les amenaces del Ministerio de Educación per dissuadir les famílies a no continuar amb el boicot a les proves de tercer de primària.

Les proves de tercer representen la porta d’entrada als criteris i valors retrògrads, discriminatoris i antidemocràtics que es desprenen de la LOMCE. A més, aquesta avaluació situa tots els centres en una situació d’estrès. Per als alumnes aquests exàmens suposen un trasbals en el normal desenvolupament del curs, els quals lluny de buscar una formació integral de l’alumnat, estan concebuts per determinar –d’una forma o altra- la posició del rànquing entre escoles.

La FaPaC denuncia que les proves no tenen en compte el context socioeconòmic dels centres i dels estudiants, i només serveixen per justificar i potenciar l’existència de dos tipus de centres: els públics i els privats concertats, que realitzen selecció de l’alumnat, la qual cosa els permet aconseguir una “bona” posició en el rànquing.

La LOMCE, de forma explícita, recentralitza a favor del Ministerio de Educación (nou article 147.2 de la LOE) el coneixement i la publicació dels resultats d’aquestes avaluacions i permet, des de la seva aprovació, que aquestes avaluacions puguin ser utilitzades per a l’establiment de classificacions dels centres, contràriament a la prohibició que establia la LOE inicialment.

La federació dona ple suport a la Xarxa d’Escoles Insubmises en les accions que, legítimament, estan portant a terme als centres educatius del país.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s